SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG TING KIEW MEE

Thursday, November 4, 2010

1.5 Kesimpulan

Kesimpulan, salah tanggapan terhadap kapasiti dalam menelaah pengajaran dan pembelajaran isipadu cecair boleh ditangani dengan mudah sekiranya guru mampu mengintegrasikan bahan bantu mengajar secara berkesan dengan aktiviti pengajaran yang bersesuaian dan berinovatif selaras dengan tingkat penerimaan dan penaakulan minda pemikiran di kalangan murid-murid Tahun 2 yang boleh digolongkan kepada yang berpencapaian tinggi dan yang berpencapaian rendah, yakni dengan cara melangsungkan pengajian kapasiti mahupun isipadu cecair dengan cara menggunakan perbandingan langsung.  Dengan cara sebegitulah murid-murid yang berumur 8 tahun ini mempelajari dan seterusnya mengkonseptualisasikan pemahaman holistik terhadap kapasiti dan hubung-kaitnya dengan isipadu cecair secara lebih berkesan lagi.  Lantasnya, persoalan permasalahan tanggapan yang salah terhadap kapasiti di kalangan murid-murid Tahun 2 tidak akan timbul, malah boleh ditangani dan diselesaikan dengan mudah sekiranya cara serta proses yang betul dilangsungkan dalam keseluruhan proses pengajaran dan pembelajaran.

No comments:

Post a Comment